✿ Hi, Si Cantik Tampan, Silalah Klik TQ✿

ABC Acai Berry BAHAYA?

Tuesday, September 11, 2012

Salam, sebelum ini saya ada kongsikan pengalaman suami saya tentang Acai Berry yang mempunyai kesan yang berbahaya, yang belum baca sila klik sini banyak feedback yang saya terima, ada sahabat-sahabat lain yang pernah membeli Acai Berry mempunyai effect yang hampir sama dengan suami saya, ada yang lebih teruk seperti masuk wad, deman panas dan keluar darah serta macam-macam lagi. tapi kebanyakan tidak berani bersuara pada seller tersebut, sebab tu sesetengah seller beritahu saya, tidak pernah feedback negatif dari customer mereka, mereka kata cuma saya yang melebih-lebih. It's up to u la...Ada juga feedback dari seller Acai Berry yang tetap menegakkan "kebenaran" Acai Berry nya itu, ye lah modal dah dikeluarkan untuk menjual Acai Berry, kalau tak jual tak kan nak makan sendiri yang berlambak dalam simpanan tu kan? Saya ada terjumpa satu entry lain dari blog lain pasal Acai Berry ini. 


Di bawah ni saya copy paste dari blog beliau:


"Public Notification: “Acai Berry Soft Gel ABC” Contains Undeclared Drug Ingredient
[October 18, 2011] The Food and Drug Administration (FDA) is advising consumers not to purchase or use “Acai Berry Soft Gel ABC,” a product for weight loss sold on various websites and in some retail stores.

Samada ABC Acaiberry Fake atau Original tetap mengandungi bahan terlarang Siburtamin

Bungkusan yang cantik dapat menarik perhatian pelanggan

Seperti tidak percaya,ubatanni mengandungi Siburtamin. Adalah produk ni berselindung atas nama Acai Berry yang tinggi khasiat?
FDA laboratory analysis confirmed that “Acai Berry Soft Gel ABC” contains sibutramine.Sibutramine is a controlled substance that was removed from the U.S. market in October 2010 for safety reasons. The product poses a threat to consumers because sibutramine is known to substantially increase blood pressure and/or pulse rate in some patients and may present a significant risk for patients with a history of coronary artery disease, congestive heart failure, arrhythmias, or stroke. This product may also interact in life threatening ways with other medications a consumer may be taking.

Consumers should stop using this product immediately and throw it away. Consumers who have experienced any negative side effects should consult a health care professional as soon as possible.

Healthcare professionals and patients are encouraged to report adverse events or side effects related to the use of this product to the FDA's MedWatch Safety Information and Adverse Event Reporting Program:

Complete and submit the report Online: www.fda.gov/MedWatch/report.htm
Download form or call 1-800-332-1088 to request a reporting form, then complete and return to the address on the pre-addressed form, or submit by fax to 1-800-FDA-0178
Note: This notification is to inform the public of a growing trend of products marketed as dietary supplements or conventional foods with hidden drugs and chemicals. These products are typically promoted for sexual enhancement, weight loss, and body building, and are often represented as being “all natural.” FDA is unable to test and identify all products marketed as dietary supplements that have potentially harmful hidden ingredients. Consumers should exercise caution before purchasing any product in the above categories.

sumber:http://www.fda.gov/Drugs/ResourcesForYou/Consumers/BuyingUsingMedicineSafely/MedicationHealthFraud/ucm276098.htm

Maklumat ni aku dapat daripada laman web yang boleh dipercayai...rata-rata rakyat Malaysia yang mengalami masalah berat badan berlebihan macam aku ni memang mencari-cari ubat-ubatan dan supplement yang sesuai untuk mengurangkan masalah yang dihadapi ni. Aku ada jugak order masa time puasa aritu tapi lain yg aku order lain yang aku dapat.Nasib baik la budak tu refund duit aku.Ada agen ABC Acaiberry ni jual sampai rm120 sebotol.Sedangkan kita boleh dapatkan harga serendah RM20 sebotol.Percaya tak? Jenama ABC Acaiberry ni produk daripada Hongkong. Cube korang bayangkan produk yg murah dijual dgn hrga yg berganda-ganda mahalnye,kesannye amatlah cepat..dalam masa beberapa hari je korang dpt kurangkan berat badan yang korang inginkan...

Pernah terfikir tak,bende yg cepat tindak balas kimia ni,kandungannye jugak diragui. Akhirnya lepas 2 hari duit aku direfundkan, keluar la dalam suratkhabar Metro mengenai liputan ubat pelangsingan yang mendapat sambutan hangat rakyat Malaysia ni. Time bulan puasa ni lagila macam-macam iklan di FB yang dikeluarkan utk lariskan produk dieorg,maka ramai gak la yang beli sebab nak kurus time raye...hihi..Aku dah agak ubat jenis ni. Alhamdulilah Allah nak lindungkan aku. Aku hampir-hampir jadi agen nak jual dan makan bende ni. Nasib baik la tak jadi. aku takde niat nak burukkan produk ni cuma kalo ade sesiapa yang terbaca aku tulis ni lebih baik ambil langkah berjaga-jaga. Kalo nk confirm sendiri bawala ubat ni pergi tanye kat farmasi atau pakar-pakar ke.Kalo salah apa yang aku dapat ni salah la maklumat yang aku dapat tu..nak tau je sejauh mana kebenaran artikel ni..Aku mintak maaf la pada semua agen-agen penjual ABC Acaiberry di facebook yang melambak-lambak ni...bukan apa..memang banyak testimoni yang berjaya kurangkan berat badan ni tapi in long term effects, kesian la organ-organ dalaman badan kite ni..especially our kidney,die nak hidup lama gak...

Sebenarnye Acai berry atau buah acai ni memang antara kategori buah beri yang terbaik didunia sebab mempunyai anti oksida yang tinggi dan pada masa yang sama megandungi agen semulajadi untuk memecahkan lemak-lemak sekaligus menjadikan anda sihat dan langing. Tetapi ada syarikat yang ingin mengambil kesempatan dan mengaut keuntungan yang lebih dengan menambah siburtamin ke dalam buah yang amat mujarab ini. Kalo korang tak percaya, try search kelebihan buah acai berry. Banyak company yang mengeluarkan produk buah beri jenis acai ni utk produk kesihatan dieorang.

Aku pun cari cara lain yang lebih selamat sebab aku terbaca effects yang mungkin terjadi bergantung pada antibodi dan metabolisma seseorang,mungkin boleh menyebabkan sawan, gila, sentiasa berdebar-debar, kegagalan buah pinggang dan banyak lagi la yang takut nak diceritakan...mungkin orang tak ambil peduli kesan jangka panjangnya disebabkan dikaburi oleh kesan jangka pendek yang menggembirakan hati setiap orang yang mengambilnya. Ish aku tak sanggup la nak menanggung risiko-risiko berbahaya ni disebabkan nak kurus. Memang aku banyak terbaca testimoni ABC Acaiberry ni,ternyata memang berkesan tapi kesannya,takut babe...Takpe la biarlah aku macam ni aje daripada menanggung kesakitan sepanjang hayat nanti...

Alternatifnya, aku mengurangkan makan dan ambil fibre yang mengandungi psyllium husk dan serat sayuran yang ada di farmasi dan makan sebelum waktu tidor. Sebenarnya nak kurus cepat, kene kurangkan makan,u olls boleh makan ayam,ikan atau daging tapi hanya sebesar kotak mancis aje saiznye...hahaha..ada berani? ada tahan ke? cube lah sendiri....biarlah kite ni kurus dalam waktu yg agak panjang tapi berterusan kesihatan terjamin dan selesa. Ada jugak fibre yang membuat perut korang sumer memulas-mulas kan dan asyik nak membuang jer...pasti fiber tu ada daun inai kan...haha..dalam pemilihan fiber kene tengok gak,aku terjumpa satu fiber yg sesuai dgn aku,dia x mengandungi senna leaf, mungkin ada beberapa produk yg x mengandungi senna leafni,kalo x de senna leaf ni x de la perut u all memulas-mulas nk ke toilet je... fiber yg aku makan ni alhamdulilah la cuma rasa nak buang air besar biasa je,perut pun tak memulas...

Moral of the story, u are what u eat babe...kesihatan adalah kekayaan...bile dh nak masuk line 300 cc ni, mulalah macam-macam hal datang,sakit tu la,sakit ni la,sejuk tak boleh,panas tak boleh, minum ais tak boleh,so kene jaga kesihatan dari sekarang. Sebabnye Malaysia ni mewah dengan makanan dan rakyat kite ni hidapi penyakit dengan makanan. Jadi bersederhanalah dalam memilih makanan...aku pun nasihatkan diri aku jugak sebab kite susah nak elak bende makan ni. Dalam mana-mana majlis pun bab makan mesti dihighlightkan,kudapan pagi la kudapan petang la...ayo yo amma... "



Suka? Klik La Like

Comments
5 Comments
    
    

5 500 mendoakan Amira Cemerlang Dunia dan Akhirat:

mayangbakingmadness mayangbakingmadness on September 27, 2012 at 9:44 AM said...

Ya allah nasib baik amira wat post tentang ni sbb akak mmg dah tergedik2 nak beli tau...

Unknown Unknown on October 7, 2012 at 1:05 AM said...

info menarik ..

http://curhatz.blogspot.com/

lala yusof lala yusof on October 16, 2012 at 11:03 AM said...

tp kalu betul masih ramai peniaga on9 yg jual produk ni kan...psl lepas kes ni timbul aritu, kerajaan/pihak kesihatan tak war2kan jenama yg terlibat coz saya lihat peniaga still mengatakan produk ini selamat

Unknown Unknown on October 18, 2012 at 12:44 PM said...

best... jom follow back

Parin's wife Parin's wife on October 30, 2012 at 2:53 PM said...

sy tgh mkn acai bery ni.kwn sndri yg jual dan dia mmg kurus turun dekat 20kg.dia ckp yg dia jual ori bukan fake dan warna pekat hitam bila kita cucuk soft gel tu..sblm ni sy terbeli yg fake.so soalan sy satu je..adakah acai bery ni selamat dimakan tetapi perlu pastikan yg ori atau acai berry mg tidak selamat dimakan krn ori atau fake mmg mengandungi siburtamine?mohon reply pd email sy yanapolaris@yahoo.com

 

! ✿AMIRA STUDIO✿ ! Copyright © 2011